185 days after

Hej hej, nu var det dags igen, slutet av en månad och starten av en ny. Eller det är ju nästan slutet av denna också nu, men jag är inte så snabb okej! Denna månaden har gått så sjukt fort, men oj oj vad bra den har varit! Jag slutade vara tonåring, Felicia kom på besök, midsommar i Hyde Park, Prideparad, Taylor Swift. Det kommer ju bli svårt att slå denna underbara månad asså... Men du kan ju försöka, Juli.
Nu kör vi!


1. how to be bad

Asså ibland hittar man ju en sån där bok som man bara flyger igenom. Den här boken va verkligen en sån. Jag satt uppe och läste hela kvällarna! Såg bara typ 10 avsnitt av  Gilmore Girls de kvällarna.  Boken är rätt dum på många sätt och vis, tre helt olika tjejer åker på en roadtrip genom Florida ihop, det är lite bråk och en hel del girl power. Men ibland behöver man en (YA-) bok som inte är om en kille som blir kär i en tjej (Hej hej John Green, jag älskar dig) eller en nördig, osäker tjej hittar sig själv och sen får en pojkvän (Hej hej Rainbow Powell, jag gillar dig också). Ibland behöver man helt enkel en bok som helt enkelt är om tjejer. Sjukt coola tjejer liksom!
Ursäkta min hand. 


2. Min juni-lista
Månaden började ju bra, musikmässigt, med nya Zara Larsson låten. Och Selena Gomez "Good for You". Och låtar som tekniskt sett inte är nya men som jag hittade i början av juni, typ "21", "Kill Your Attitude" och "American Oxygen". Andra låtar på listan är mest där för att de påminner mig om annat fint som hände i juni. "Song 2" för att Blur spelade i Hyde Park på midsommar, och "Shower" för den sjöng jag och Johanna när vi gick hem från Hyde Park helgen efter det. Mycket bra, mycket bra!



3. Min födelsedag!!!!!
Okej okej, det kanske är lite narcissiskt men min födelsedagshelg var troligen den bästa helgen/veckan jag har haft någonsin! Felicia kom hit, jag fick presenter och blommor, en extra ledig dag, hotell, massa god mat, midsommar i Hyde Park med alla mina bästa!! Jag menar blir det bättre än så!? Nej. Det blir det inte!










4. Solkräm
Ja, du läste rätt. Solkräm är min nästa favorit. Det har varit sjukt varmt och soligt här i London, och med sol och värme kommer även solens farliga strålar. Och om man är lite smått rädd för rynkor och inte heller vill bli röd i hela ansiktet så är det viktigt att skydda sig! Jag använder Clinique Super City Block med spf 40, för den fick jag av Vendela förra året. Det känns kanske överdrivet med spf 40 men jag känner att om jag vill ha färg i ansiktet så kan jag helt enkelt ta på massa bronzer, mycket enklare än att bli av med hudcancer. 



5. Felicia
Jag kan ju inte ha någon annan som person of the month när hon tog sig ända från Sverige för att fira lilla mig. Vi hade en sjukt mysig helg, fylld av mat, massa struntprat och en hel del bilder. Åh jag vill ju bara ha dig här igen! Eller jag vill vara hemma. Eller vad som helst. Jag vill bara ha alla mina hemmavänner här. Och när jag kommer hem kommer jag vilja ha alla mina londonvänner i Stockholm. Puss på dig Felicia. Det va verkligen fint att ha dig här. 




Puss puss på er alla. Luvz ya. 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.