10 days before

Tja Tja bloggen!

Är det så man ska börja? Jag har ju försökt mig på det här med bloggande ett par gånger men har ju aldrig riktigt lyckats hålla kvar, så jag tänker att om jag kör på alla bloggklyschor jag kan så kanske det går bättre (kommer troligen inte lägga upp en OOTD varje dag dock, lite mycket jobb om jag får säga det själv).

In all seriousness though jag ska faktiskt försöka denna gång! Jag tänker inte sätta upp några mål, för jag då känner jag mig bara pressad liksom. Men jag lovar att jag ska försöka uppdatera er alla om mina galna upptåg och äventyr. Jag ska försöka mitt allra bästa för att få upp så mycket bilder som möjligt. Det kanske inte kommer upp ett inlägg om dagen, om jag ska vara ärlig så tror jag inte ni vill det heller, så spännande är det inte med vardagssysslor och kladdiga barn. Men så ofta jag kan/vill/orkar/har något att berätta så ska jag skriva så fingrarna blöder!

Det kanske är dags att jag presenterar mig själv. 


Jag är en 19årig tjej från Stockholms mest östliga punkt (som kan nås med bussen i alla fall), jag gillar att sitta inne och titta på samma tv-serier om och om igen (Buffy, gilmore girls, Glee, sherlock...). När jag väl går ut så är det oftast för att köpa nytt, dyrt smink.


Jag studerar just nu antiken på su (Stockholms universitet om någon inte hade koll), men om tio dagar tar jag mitt pick och pack och drar till St Albans, som ligger ca en halvtimme utanför London, för att jobba som au pair till två sjukt söta ungar.

På bloggen kommer ni väl mest få följa med när jag försöker få ut så mycket som möjligt av min nya hemstad och mitt år i en annan kultur. Men jag kommer nog troligen lägga upp en del skönhetsrelaterade inlägg också, allt från  recensioner, hauls och kanske en och annan "FOTD" till kanske nån tag här och där!

A x

PS. bättre bilder kommer komma upp jag lovar, jag måste bara komma in i det lite först! 

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.