183 days after

Hej igen. Jag sitter just nu på bussen mot Oxford, så jag tänkte att det va lika bra att ta vara på wifiet och slå två flugor i en smäll och få upp ett inlägg och samtidigt tänka på något annat än hur högljudda tjejerna framför oss är.

Förra helgen va helt underbar! Den började bra med att Victoria kom hem med barnen på fredag och sa att jag kunde sluta lite tidigare (Yey!) Så vid sju satte jag mig på bussen mot Hatfield, och därifrån tog jag tåget mot Alexandra Palace för jag skulle nämligen spendera hela helgen med Johanna och Maja i Johannas tomma hus.
Väl där hade Johanna fixat massa god mat och frukt och dricka. Det va så mysigt att bara sitta och prata om strunt och äta massa gott och inte behöva oroa sig över att man måste åka hem snart.
Efter all mat satte vi oss i soffan och tittade på Hercules med frukt och doughnuts. Tror inte vi kom i säng förrän klockan två.

Dagen efter vaknade vi bright and early och gjorde massa god frukost. Efter frukosten drog vi oss långsamt in mot stan och British museum (pga 1 Maja hade inte varit där, 2 det är min favoritplats i typ hela världen). Maja mådde dock rätt dåligt så vi hann bara med västra sidan (den bästa sidan) innan vi behövde sätta oss ner och vila.



Efter att ha vilat upp oss i typ en timme bestämde vi oss för att dra vidare för att ta en liten drink. Drinken på wahaca blev fort middag på wahaca, så vid typ halv sex va vi liksom klara för dagen.
Vi köpte med oss alkohol och godis på vägen hem och satte oss i bakgården. Fast forward några timmer och Johanna och Maja har somnat framför Aladdin. Helt klart ett bra slut på en bra dag.

Söndagen betydde Primrose Hill och hejdå-picknick för Malin. Vi hade massa mys och mat, och en hel del prat (see what I did there, jag typ rimmade!). Och sen va det liksom dags att säga hejdå. Asså hejdå på riktigt. Det va inte kul. Malin va ju liksom den första vännen jag riktigt fick här. Hon är den jag har kommit närmast. Att veta att vi liksom kommer vara fem timmar ifrån varandra även när jag väl kommer hem till Stockholm. Det är bra att vi har vår alla hjärtans dag-dejt inbokad i Jönköping, or as I like to call it, the city of Love.












Man I'm gonna miss that butt. 

Saknar dig massa Malin, jag längtar efter att bli sjuk i Götet så välrdens bästa sjuksköterska (Thats you) kan ta hand om mig. Ses i November.

Puss puss på er!



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.