14 days after

Hallå alla ni som har väntat på ett nytt inlägg med updates på det sjukt glamourösa livet som au pair.

Jag kan först och främst klargöra att det är definitivt inte glamouröst att vara au pair. de flesta dagarna lämnar jag inte huset och dom dagarna när jag faktiskt går ut så fikar jag bara (och det är inte sååå stor skillnad på svenska och brittiska kaffekedjor). Jag går också oftast och lägger mig runt åtta och tittar på en hel del netflix.

Det enda som är det minsta glamouröst är väl att jag nu är ca en timme ifrån London at all times.


 (här har ni lite bevis på 1. hur fin denna staden är, 2. att jag faktiskt varit där)

Tro mig inte fel, bara för att jag säger att det inte är glamouröst betyder det inte att jag inte tycker att det är sjukt roligt. Barnen är fett söta och föräldrarna är väldigt snälla (jag lovar mamma). Jag har till och med hittat vänner. Plural! Jag har lämnat hemmet för att träffa folk mer nu är jag någonsin gjort hemma (again, jag lovar mamma).

Jag ska försöka få upp fler inlägg här, jag lovar. Eller nej det gör jag inte, för det finns en ca 99% risk att jag inte kan hålla det löftet, men jag ska verkligen försöka bli en bättre bloggare.

Dagens planer inkluderar lunch med Megan på Nandos och sen kanske lite lite shopping... Kanske... Ikväll blir det nog något så galet som att ligga i min säng och titta på Horns (m Daniel Radcliffe).

Puss på er.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.