41 days after


Hej hej! Kolla, jag lägger upp ett inlägg om någonting som inte hände för mer än 10 dagar sen! Jag borde få ett pris eller nåt. 

Denna helgen åkte jag i alla fall till södra Wales och Cardiff. Staden i sig var väl lite sådär. Lite som om en väldigt stor småstad. Meeen, det var ändå trevligt att få lämna huset och se lite nytt! Och dom hade sjukt många restauranger! 

Jag åkte ensam och mötte Megan där (hon hade åkt redan på fredagen) och vi började lördagen på bästa sätt, med burgare.  

Wales National Museum och statshus. Väldigt fina, men oj oj va tråkigt museet var.


Cardiff bay, jättefin och säkert kul om man är hungrig. Men konstigt nog så var vi inte det.




Kolla dom hade en Norsk kyrka! Den var stängd dock.



Vi gick runt ett tag, funderade på vad vi skulle äta, men till slut insåg vi att vi inte var hungriga (vi vet inte heller hur det gick till men så var det i alla fall) och åkte därför tillbaka till stan. Väl inne i stan kom vi fram till att det var helt ok att äta crêpes till middag.

Efter en rätt högljudd natt på vårt hostel så vaknade vi, hade frukost på ett sjukt trevligt ställe, the cosy club. Megan skulle vidare till Newport (ca 20 min med tåg från Cardiff) för att träffa en familj som hon hade jobbat hos tidigare, så jag var ensam nästan hela söndagen. Det var regnigt, kallt, blåsigt, jag hade två tunga väskor. Jag gick mest runt i en stor galleria hela dagen, fram och tillbaka mellan Primark och Boots.

Sen var det dags för hemresa (äntligen). Jag tog bussen till Newport och väntade på Megan där (Newport var hemskt, vill inte ens prata om det. Verkligen en hemsk stad).


Det var allt tror jag, konstigt nog så hade jag en del att säga om helgen ändå även om den var ganska sugig.
Aja, puss på er!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.