30 days after

Hejsan på er! 
Jag hoppas ni har haft en bra vecka (det var en liten peak till mig själv pga jag har inte uppdaterat på mer än en vecka...). Jag har i alla fall haft en helt vanlig vecka, fylld av jobb och en hel massa netflix, så precis som vilken annan vecka som helst! På fredagen gick jag, Laura och Megan till ett litet cafe som ligger i ett garden center här i Chiswell green, det var en sjukt stor besvikelse... Stället såg ut som en nedgången skolmatsal och det var kanske det minst mysiga ljussättningen av en "restaurang i världshistorien. Jag åt i alla fall en macka med "bacon" och "mozzarella" och Laura åt nån kaka med körsbär och kokos som inte smakade varken körsbär eller kokos... Jag tror nog att vi fortsätter med gamla vanliga starbucks i fortsättningen. (Jag har inga bilder på detta, men tro mig, det var verkligen inte trevligt).

Helgen var dock typ sjukt bra! Jag tog typ sjukt många bilder så jag valde att dela upp helgen i två inlägg, ett med lördagens äventyr och ett (som kommer upp på torsdag) med alla (20) bilder från söndagen. Så här får ni del 1! (OBS bilderna kommer variera lite i kvalite, det är lite blandat med kamerabilder och mobilbilder men det får ni helt enkelt deala med)

Lördagen började bra, lämnade huset och play-daten som dom hade här hemma för tåget och London. 


Hade sen ett litet fangirl moment när jag först gick igenom Kings cross station, och sen gick förbi den sjukt vackra St Pancras (som faktiskt visades istället för riktiga kings cross i HP)
 

Tog typ världens längsta promenad bort till Marylebone. 
(Asså hur fin är inte denna bokhandel!? Daunt books heter den, ligger på Marylebone high street och är helt klart värd ett besök)

Efter detta så begav jag mig uppåt, mot Baker Street. Som den Sherlock Holmesfantast jag är så kunde jag ju inte direkt låta bli att besöka världens mest berömda adress, 221b Baker Street. 
Sen kunde jag ju inte låta bli att gå ner mot Oxford Street.

 
Asså, jag hade ju hört om Ben's cookies, men asså... WOW! Dessa kakor var ju godare än något jag någonsin har haft i min mun! Speciellt peanut butter &  milk chocolate! Asså jag skulle dö för den kakan. 

Och sen var det dags för dagens höjdpunkt: MELODIFESTIVALEN!!! 
Jag åkte alltså in till London för att göra det mest svenska man kan göra, kolla på mello, tillsammans med massa andra svenskar i svenska kyrkan i london.  
Aldrig har jag varit så glad över att se svenska flaggan.

Jag hade ju åkt in till stan ensam i hopp om att hitta någon att prata med i kyrkan, men man vet ju aldrig med sånt, ibland finns det ju ingen att prata med och ibland är det sjukt jobbigt att gå fram till någon och ta första steget. 
Så fatta hur glad jag blev när jag såg Malin, Josefina, Maria och Lisa (vars bloggar jag läste typ varje dag inför min "resa")  sittandes vid bordet närmast den stora skärmen! 

Fatta sedan min glädje när jag såg att dom hade svenskt godis och chips! Jag skäms lite över hur mycket jag köpte med mig hem, men det var ju första gången jag såg Marabou på en hel månad TREAT YO SELF! 


 Efter mello var klart så gick vi mot tunnelbanan och åkte åt olika håll, men innan vi sa hej då så hann vi med att styra upp att mötas på söndagen, men mer om det på torsdag, nu måste jag verkligen sova.

PUSS



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.