164 days after

Okej nu kommer ett inlägg som kommer innehålla ca 3000 bilder och inte så mycket text. Jag har nämligen försökt få upp det här inlägget i typ två veckor men det har bara försvunnit (och kanske blivit lite bortprioriterat). Men nu får ni i alla fall bilderna från min (och Felicias) födelsedags/turist/midsommarhelg!

17 JUNI aka FÖDELSEDAG
Efter lite sång och lite dammsugning åkte jag in till stan för att möta Felicia. Efter lite prat och mys gick vi till Nandos för födelsedagslunch och lite mer prat! Sen hotell för incheckning och klädbyte, och sen vidare till St Albans för lite showing and telling (och lite foton)  på hemmaplan. Sen blev jag bjuden på middag av min fina fina värdfamilj. Efter middagen drog vi oss hemåt (efter att ha lämnat Felicia vid tågstationen) där ett stort blombud från hela fina familjen, väntade på oss.
All in all en sjukt bra födelsedag med fina vänner och båda av mina familjer.






19 JUNI aka TURISTDAGEN
Efter en torsdag som spenderades med trasor och rengöringsmedel (WOHO) så var det äntligen dags för min långhelg. Fredagen började med en något långdragen morgon men till slut lyckades vi sätta oss på tåget mot Blackfriars och South Bank. Målet för dagen var brunch/lunch på Borough Market (min bästa marknad), promenad längs South Bank, lite bilder framför Big Ben, Trafalgar, Leicester, Piccadilly, Liberty och till slut middag på Wahaca.



















20 JUNI aka MIDSOMMAR 
På lördagen var det midsommar (i London i alla fall) och det skulle ju självklart firas stort! Vi packade alla våra saker (including but not limited to: 10 pack snaps, Marabou och jorgubbar) i min stora ryggsäck och bar oss av mot Hyde Park där vi och 20 000 andra svennar skulle fira det svenskaste man kan fira. Vi mötte alla mina fina londonsvenskar och dansade och drack alldeles för mycket. Efter den långa dagen drog Felicia med mig hem och köpte till och med mat åt mig, för hon är typ världens finaste.













Men det var nog allt. På söndagen packade vi ihop oss och åt en trevlig frulle på Starbucks innan Felicia satte sig på bussen mot St Pancras (åh såå mycket drama med bussar/tåg.. Tycker så synd om Felicia...). Jag drog mig hemåt för att chilla till max. 
En sjukt bra helg i alla fall, mycket på grund av Felicia för hon är så otroligt gullig! 

Puss på er.  



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.