226 days after

Ja ja, jag vet. Jag är en dålig människa. Jag förtjänar någon sorts straff, eller i alla fall så förtjänar jag inte det här godiset som jag äter just nu. Nästan två månader av radioskugga, inte meningen guys, verkligen inte. Men jag är en lat jävel. Det är den enda ursäkten jag har.

Jag har massa bilder (eller en del i alla fall, jag har blivit lat med bildtagandet också) och massor att berätta om. Jag tror dock att det bästa blir att bara lägga upp allt jag har i en liten lista. Vi skulle också kunna kalla det mina samlade Juli-Augusti favoriter. 

1. Oxford

I mitt senaste riktiga inlägg sa jag ju att jag satt på bussen till Oxford, vilket var helt sant! Jag sa också att jag skulle få upp bilder så fort jag kunde, mindre sant kanske. 
Men Yulia, Jennifer och jag tog oss i alla fall upp till Oxford för en heldag av turistande. Vi hoppade på en sjukt trevlig guidad tur (helt gratis!! YEY!) och lärde oss allt om de olika skolorna och såg gården där Lewis Carroll träffade Alice och gränden där C S Lewis fick inspirationen för Narnia. 
Och så åt vi lite, för vad är en utedag utan massa mat och glass!? 





 omg, här inne spelande dom in Harry! Hur jävla coolt.


 Och denna byggnad var inspirationen för The Great Hall och senare spelade de in andra scener här.







 Så sjukt vacker stad. Åker gärna tillbaka till hösten! När alla löv börjar bli röda.

2. Yulia
Åh vad jag kommer sakna denna lilla fina fransyska. Vem ska jag nu gå runt i St Albans med, vem ska jag sitta på Starbucks med? Jag gissar att jag har fått nya vänner (Hej hej Jennifer om du läser) men åh vad jag kommer sakna mitt lilla träningsfreak.
Men hon kommer ha det typ underbart hemma i Frankrike, och hon kommer hitta ett sjukt bra jobb!


3. Malin
Asså okej så nu har det ju gått 7 veckor (okej, wow jag trodde inte att det va så längesen!)  och jag måste fortfarande påminna mig själv inför varje helg att nej, jag kan inte smsa Malin för att se vad som händer i helgen. Jag tror inte att jag någonsin kommer helt komma över du åkte hem, Malin. Men jag vet att du kommer bli den bästa sjuksköterskan!

Från den första bilden jag tog på dig (dagen vi träffades)

Till den sista.

4. Sky Garden
För Yulias sista riktiga helg här i stan ville hon gärna upp i London högst belägna öppna trädgård! Jag tyckte att det va en väldigt bra ide. Min mamma tyckte troligen inte samma, men hon visste inget förrän det liksom var för sent!
Det var i alla fall sjukt vackert där uppe, För er som inte vet så är Sky Garden en stor (eller egentligen ganska liten) trädgård uppe på 35e våningen av en av Londons högsta hus. Det är gratis att gå in men man måste boka i förväg.
Vi gick runt ett tag, tog massa bilder och selfies. Sen satte vi oss vid baren och tog en mysig liten drink (eller en cola i mitt fall) och njöt av utsikten, som bestod av themsen och the shard. Helt okej om du frågar mig.








5. Brighton
Asså en annan underbar stad! Varför har jag inte har åkt på fler dagtrippar innan! Det är ju så kul att få fly allt för en dag, även om det jag flyr är London, som inte är så illa i sig själv.

Men Brighton var helt klart en välbehövlig liten dagssemester. Vi (Johanna, Frida och jag) tog tågeet ner till kusten tidigt på lördagsmorgonen och, kusttjejer som vi alla är, började nästan gråta när vi började se havet. Vi plaskade runt lite och köpte lite nygjorda doughnuts. Sen lyckades vi börja dricka innan kl 12, för det är så det är att var på semester. Inte för att jag vet, för senaste jag va på en riktig semester var för två och ett halvt år.
Innan klockan fem hade vi i alla fall hunnit med fyra drinkar (och inget vatten what so ever, om man inte räknar isen...) och vi va liksom klara. Klara nog att inte vilja ha något annat än cola till middagen. Vi åt självklart fish and chips för vad annars ska man äta när man är i Brighton!?
Sen åkte vi hem. För vi klarade liksom inget mer. Vi hade varken sovit eller ätit (inget icke-friterat iaf) så vi hade liksom inte så mycket ork kvar.

Sjukt bra dag!









Många många bilder på Frida men Johanna vill ju aldrig vara med!!!

6. Johanna
Asså Johanna. Johanna Johanna Johanna. vad ska jag ta mig till utan dig? Vem ska jag nu sitta och prata om the holy trinity med? Vem ska jag diskutera senaste popkulturella fenomenet med!? VEM VEM VEM!? VARFÖR BEHÖVDE DU LÄMNA OSS HÄR!! När jag kommer tillbaka får du ta o flytta upp till Stockholm. Eller i alla fall komma upp på en långhelg. Min mamma har redan bjudit in alla mina vänner.
Uddevalla förtjänar inte dig! (Eller Frida eller Malin för den delen) (Apropå det, vad är det i Uddevallavattnet som gör er så sjukt jävla coola!?) (Och snygga!?!)
Kommer sakna dig like crazy. Ses snart! Jag kommer ju tillbaka om bara 112 dagar faktiskt!


Jag har tydligen inga bilder som bara är på oss på Frida fick liksom hänga med. Men hon är ju också en favvo, alltid liksom.

7.Lucy Rose
Asså Lucy, hur gör du för att skriva musik som man både vill dansa och gråta till!? HUR!? Jag gillade ju första skivan, Like I Used To, sjukt mycket. Den är fortfarande med i mina absoluta favoritskivor.
Men jag tror nästan att hon överträffade sig själv med Work It Out. Jag älskar album där man verkligen gillar alla låtar. Det finns inte ett enda spår som jag hoppar över eller inte blir glad när jag hör. Mina favoriter är nog dck Nebraska och Lone Ranger.
Alla som inte har lyssnat än borde stoppa allt de gör just u och helt enkelt sätta på hela albumet. NU NU NU!


8. MIN MAMMA!!!!
Ja min mamma är min åttonde och bästa favorit. Åh mamma hur jag saknar dig. Men om 112 dagar är jag hemma igen!
Min mamma var i alla fall här i en hel vecka. En hel vecka av mamma! Hör mig alla vänner som bor hemma eller i alla fall i samma stad som era mödrar (eller pappor om ni är sånna som gillar pappor mer), ta vara på det! Ni kommer sakna er familj like crazy. Allt är ju värt det när man gör något som detta, Jag ångrar inte för en sekund att jag åkte hit, men herre vad jag saknar min familj.
Så att ha mamma här var typ det bästa någonsin!
Under mammas tid här hann vi med mycket. Men ändå väldigt lite. Vi hann med två trippar till London och en hel dag av sängliggande och även en liten tripp till Watford. Jag hade inte kunnat tänka mig en bättre vecka.
Längtar efter att ha dig tillbaka i London. Men nästa gång får vi planera HP lite bättre, och kanske också ta med dig Andreas.












Min mamma är bättre och finare än din. Det är bara sanningen.

Nu måste jag verkligen sova för klockan är typ 12 och jag ska upp snart, och sen hänga med två soon to be-femåringar.

PUSS på er alla!!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.