113 days after

Okej okej, jag vet att jag är sjukt sen (typ en vecka) med dessa bilder men jag har faktiskt en ursäkt den här gången! Jag va sjuk typ hela förra veckan och sov därför ca hela veckan. Jag vet att det kanske inte helt funkar som en ursäkt för jag hann ju faktiskt med att fika med blandade (men mest Laura) vänner flera gånger mellan mina naps, men ni får helt enkelt stå ut!

Här kommer i alla fall mina bilder från förra söndagen (den 3e). En dag som spenderades på bästa vis med Malin. Vi vaknade upp hemma hos henne i Mortlake och drog vidare till den svenska restaurangen som ligger typ fem minuter från hennes hus (drömmen!). Vi åt massa pannkakor och kanelbullar.




(Tog inga bilder själv men jag snor några från Malins blogg, kolla där om ni vill ha mycket finare bilder av London)

Sen, efter att ha köpt lite Gott och blandat, åkte vi vidare in mot storstan och Tower bridge.
Vädret var extra engelskt (grått och rätt tråkigt) och helt perfekt för en turistig dag.








Planen för dagen var i alla fall att ta oss upp i bron och gå över uppe på 42 m höjd. Sjukt turistigt, men det är väl därför vi är här. 42 meter över vattnet med glasgolv! 
Efter 192 trappsteg och 9 pund var vi i alla fall uppe, sjukt svettiga, men uppe. Jag vill inte säga att det inte var värt det, utsikten var ju helt underbar, men 9 pund va kanske lite att ta i. 





Fick inte riktigt någon av dom där fina "Jag står på vattnet"-bilderna. Denna var väl det närmaste jag kunde komma. Sjukt coolt i alla fall! Inget för dig dock mamma... 



När vi hade tagit oss ner igen så gick vi vidare till andra delen av "Tower bridge Exhibition" - Maskinrummen.

Vi kanske inte var så väldigt intresserade av alla maskiner och verktyg så var det ju sjukt snyggt där inne. Alla färger var helt underbara.





Sen var det dags för lunch, aka Nandos för det var ju ändå helg och vi hade ju faktiskt inte haft nandos på typ en vecka!



(Allt är så finns längs Southbank, hela vägen från Tower bridge till Westminster. Helt klart min bästa del av London!) (Jag tar tillbaka det där, alla delar är mina bästa.)

Sen var det dags att åka hem, för jag behövde nämligen jobba, så jag fick lämna Malin på stationen och ta tåget hem till St Albans igen. Och det var den helgen slut! Sjukt bra helg med sjukt bra sällskap. Men jag har ju alltid bra helger med bra sällskap å andra sidan så...

Puss på er!

ps. Jag ska skriva nästa inlägg nu, jag lovar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.