106 days after

Hej hej!
Här kommer en stor jävla hög av bilder och lite ord som går ihop ganska bra med bilderna. Kanske, man vet inte. Jag är något distraherad av Scandal just nu så jag är kanske inte är helt här. Bara den där meningen visar på ungefär hur närvarande jag är just nu. Jag ska sluta nu. Här kommer lite bilder från min lördag.

I lördags träffades vi (typ 10 pers, och jag är alldeles för lat för att skriva ner allas namn) vid Waterloo station (asså, bara att få säga så "vi möts på Waterloo"... Jag har nog fortfarande inte helt fattat att jag faktiskt bor här nu... Det är fortfarande helt galet att tänka på det) och gick sen vidare ner mot southbank och den första av tre mat marknader (!).

Vi började med southbank central market, den som alltid är där. Vi gick igenom den ganska fort. Förutom de underbara kakorna vi hittade (tog inga bilder för jag stod bara där och dreglade) så var det mest spännande definitivt dessa "Duck fat Fries"! Jag menar hur underbart låter inte det!?


Sen gick vi förbi den spanska marknaden (vi gick tillbaka sen) och vidare till den malaysiska marknaden. Det var där själva ätandet började.

 Jag som har typ major fomo (wow jag har nog aldrig skrivit något så väldigt tonårigt i mitt liv) behövde ju gå runt hela marknaden innan jag kunde bestämma mig för att det nog var det första ståndet som hade bästa maten, söt-sur kyckling med ris. 

  Jag hade den stora turen att ha en fotograf med mig som tog hand om bilderna när jag hade massa mat i händerna så de följande 5 bilderna har ni Sara att tacka för. Hon tog sjukt många fler, men jag valde bort många pga sjukt osmickrande bilder på folk som äter.






Här kommer en serie bilder som jag tog själv, bilder som en viss Johanna kanske vill slå ihjäl mig för. Men men, man måste ju leva lite.
Dessa är för dig Johannii!




När vi va klara med Malaysia gick vi tillbaka mot Spanien. 






Spanien var dock inte lika spännande så vi gick vidare mot andra sidan av themsen och satte oss där för lite kaffe och mys i gräset. 





Den andra Johanna, från Tyskland, bjöd också på lite högläsning ur Marias bok. 

Sen gick Malin, Sara, Laura och jag vidare upp till Oxford Street för middag (för vi hade typ inte ätit något på hela dagen liksom!) och sen vidare ner till Leicester för lite bio (för jag går ju aldrig på bio). Vi såg den nya filmen med Kate Winslet och Alan Rickman, "A Little Chaos". Inte det bästa jag har sett, men verkligen inte det sämsta heller. 

Efter filmen gick vi vidare till den lilla kanadensiska baren vid Covent Garden. Drack lite kanadensisk öl (sjukt äcklig) och tittade på lite hockey.  
Sen drog vi (Malin och jag) oss hemåt mot Malins säng. Åh, det var nog det bästa på hela dagen. Det va längesen jag hade en sleepover (eller det var väl bara tre veckor sen senast men innan det). 

Jag tror jag får sluta där, får fortsätta med söndagens bilder imorgon (ska försöka i alla fall). 

Puss på er! 


Ps. 

That will be all. 

2 kommentarer:

  1. VARFÖR ÅT DU INTE DUCK FAT FRIES?!?! Hur många chanser får du i livet tror du?

    Vänligen,
    Mamman

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha men förlåt då. Jag kan ju bara åka tillbaka nästa helg...

      Radera

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.