102 days after

Hejsan hoppsan lillebror (tvivlar dock starkt på att min farbror Lillebror faktiskt läser, men hej om du nu gör det).

Nu kommer del 1 av mitt tvådelade Sverigeinlägg!
Detta inlägg kommer mestadels innehålla bilder från min och Vendelas hotellnatt och sen lite andra bilder på Vendela, mest för att det var bara detta jag lyckades fånga på bild med min kamera istället för min telefon. Mobilbilderna kommer i nästa. För er som undrar.

Jag åkte hem den 10e april, men i mitt huvud åkte jag hem den 9e. Jag hade nämligen varit vaken i mer än ett dygn när jag kom fram till Arlanda och möttes av min fina mamma, mina fina farföräldrar och min fina Felicia.

Jag lyckades i alla fall hålla mig vaken i några timmar till (till typ tio den kvällen, 39 timmar all in all, ganska stolt ändå) och spenderade dagen och kvällen med att äta och prata. Spelade lite piano, kramades lite, åt lite till. Lördagen spenderades i ungefär samma stil, men då behövde jag inte lämna huset så jag kunde gå klädd i pyjamas hela dagen. Vilket jag (obvi) gjorde.
Söndagen spenderades hos farmor och farfar (eller Kicki och Hasse, men om jag bara hade sagt så så hade inte mina nya vänner haft någon aning om vad jag pratade om), Lillebror och Emma, och LILLA LOVE! Lilla Love är min lilla, underbart söta kusin. Han var också den personen jag ville träffa mest. Av alla. I hela Svea rike.
Han va till och med sötare på riktigt.
;



Sen kom äntligen måndagen och ÄNTLIGEN VENDELA!

(Jag vill bara informera om att följande stycke är sjukt dåligt skrivet. Men in my defence så har jag skrivit två andra inlägg idag redan, och städat hela huset/gjort massa annat så deal!)
(Jag säger bara att jag skulle hoppa över hela stycket om jag var du. Kolla på bilderna bara.)

Vi åkte till Vasastan, checkade in på hotellet, kollade på värsta hagelstormen, åt macarons, låtsades att vi va i Paris (det var nämligen planen, innan Vendela bailade), tittade på något riktigt dåligt på typ trean/femman. Sen gick vi till ica, köpte massa massa godis (inte Vendela då, för hon gillar ju inte godis) och sen gick vi tillbaka till rummet. Efter ett litet tag gick vi bort mot stureplan för att äta, men eftersom ingen var hungrig (vi hade ätit innan, jag glömde berätta det, men det ska nog funka ändå) och klockan va typ 5 så gick vi mest runt. Vi lekte lite i humleparken.
Tillslut bestämde vi oss för att gå på bio. Men även efter att ha bestämt det tog det ett bra tag innan vi faktiskt bestämde oss för vad vi skulle se. Vi stod på Rigoletto i ca 30 minuter innan vi bestämde oss för att se Kingsman.
Efter filmen (som var UNDERBAR btw. Så bra! )gick vi tillbaka ner till stureplan för en classy middag, Fridays!
Sen åkte vi tillbaka till hotellet, bytte om till pyjamas, och sen använde vi alla ansiktsmasker vi möjligen kunde (tre st för mig, fyra för Vendela).















Efter frukost och utcheckning på tisdagen begav vi oss mot Nacka och en viss gul hund. Sen låg vi i Vendelas säng i princip hela dagen, med varsin telefon i handen och med Youtube på tvn. En helt klart lyckad dag!

Det var allt jag hade för nu. Men som jag sa så kommer en del två av min resa snart, så snart jag laddar min telefon och får fram lite bilder.

Puss på er

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.