99 days after

Okej, okej.Jag vet att jag är en dålig människa. JAG VET! 40 dagar (eller 41 faktiskt) har gått sen jag senast bloggade. Förlåt okej. Jag menar det! Men här kommer i alla fall lite bilder. Jag lovar även att jag kommer skriva (minst) tre till efter detta (jag har lovat mig själv en rad Marabou för varje inlägg). Jag kan inte lova att jag kommer bättra mig, men jag kan lova att jag kommer försöka. Mest för att jag inte orkar med alla skuldkänslor jag får när jag hänger med alla andra som lägger upp saker VARJE dag... Och lite för att jag börjar tro att mamma snart inte kommer älska mig längre om jag inte visar livstecken (och då inte bara på snapchat).

OKEJ NU FAN KÖR VI!

Vi kan ju börja med den 4 april. Inte för att jag inte gjorde någonting mellan den 14 mars (min och min superheta dejts utflykt till borough market) och den 4 april (det gjorde jag) men jag har helt enkelt inga bilder, och därför inte så mycket att blogga om direkt.

Den 4 april började bra, mötte en annan superhet dejt, denna gången var det Johanna, på Kings cross. Hon väntade utanför Harry Potter-butiken så redan där kunde man ju fatta att det skulle bli en sjukt bra dag liksom.

Vi fortsatt sedan mot Russell Square och British Museum. Jag menar kan man ens tänka sig en bättre dag än den? Först lite Potter och sen museum!? Och att man sen har med sig värsta coola bruden också!

Jag dedikerar detta inlägg till dig, tioåriga Alva som satt och läste böcker om egyptologi, lilla du som valde att skriva om Egypten (tillsammans med Hetta) två år i rad när vi fick välja ett valfritt ämne i mellanstadiet. Allt du ville var att ta dig till London för att få gå på British Museum och se mumier. Detta är till dig. You fuckin made it, lilla du/jag.

Det är sällan jag får användning av mitt, något udda intresse. Väldigt sällan min lilla kurs i Antikens kultur och samhällsliv (S.O. to Roberta om du läser) kommer till så mycket användning, jag får oftast bara en liten suck från mamma eller typ Vendela när jag berättar om kejsare eller antika gudar. Men denna dagen fick min inre (hon är inte så väldigt långt inne, jag gömmer henne inte direkt) geek komma ut och BRILJERA! Jag är säker på att Johanna tröttnade efter mitt typ tredje "Visste du att..." men hon såg inte alltför uttråkad ut.

Här kommer i all fall ett litet smakprov på mitt nya favvomusseum (sorry Medelhavsmuseet... du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta). Om inget annat står så får ni tänka att alla bilder har hashtagen #same under. För man känner aldrig igen sig så mycket som när man ser antika marmorstatyer. Det är helt enkelt sanningen.
 Asså. Jag menar hur kan man inte älska detta!?



 Som någon som har drömt om att bli egyptolog i ca tio år var det rätt så stort att (äntligen) få se Rosettastenen. Skulle ha kunnat stå kvar framför detta stenblock i flera timmar... Men det var ca 20 personer som tryckte på bakifrån så vi fick helt enkelt flytta på oss...








 Min värsta/bästa scen från Parthenonfrisen.

 Märkte när jag gick igenom bilderna för detta inlägg att detta är den enda gången som Johanna faktiskt kom med på bild. Så här är hon, eller i alla fall hennes bakhuvud.



(Tyckte bara det kändes rätt att avsluta denna radda av bilder med Thomas Farthing. Hehehe... Fart...)

Hur som helst, efter några timmar på museet så gick vi vidare ner mot Soho och sen Covent Garden i jack på mat. Vi hamnade på GBK, för GBK är alltid en bra ide. Alltid.
Sen åkte Johanna hem och jag gick runt i stan ett tag innan jag tillslut åkte hem.

Och så var en sjukt bra dag slut, och så även detta inlägg.

Puss på er!

ps. är väldigt glad, för nu får jag choklad.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.