18 days after


Hola!
De senaste dagarna har varit sjukt lugna, har mest hängt hemma, har försökt spara lite pengar. Det har varit helt okej, men lite lite tråkigt. Har tittat på en hel den netflix om jag säger så (brittiska netflix har precis fått alla säsonger av Community).

Men igår hade jag faktiskt saker för mig, tro det eller ej. Jag mötte Malin i stan, vi åt först lunch på Thai Square. Jag åt masaman kyckling, sjukt gott!
Det bästa men lunchen var dock att vi åt nära st albans school så när klockan slog ett så kom alla elever upp mot stan, och in på restaurangen. Jag är fortfarande inte helt van vid alla gulliga skoluniformer! Även de fulare killarna blir något sötare när de går runt i gulliga uniformer och fina dialekter.

Efter lunch gick vi ner till Verulimium park, som är området som brukade vara en romersk stad för 1750 år sen. Sjukt coolt! Det finns till och med en bit av muren kvar och en stor mosaik. Och för en gammal antikare är allt detta typ underbart!
Parken är sjukt fin, massa fåglar och hundar och en stor sjö. Om jag gillade att springa så skulle det vara en perfekt plats för en löprunda.
Längtar till vår och sommar när man kan sätta sig i gräset och läsa, äta, fika, mysa med vänner. Min mamma kommer i april och då kommer (förhoppningsvis) våren vara i full språng, YEY!





När vi gick hem så gick vi förbi katedralen, och jag hatar att säga det igen men asså, så sjuukt fin!
Den är helt sjukt stor och sjukt gammal.



Jag har ju varit här i snart tre veckor, och jag har ju försökt se mig omkring så mycket som möjligt, men jag är fortfarande helt slagen av hur sjukt vacker denna stad är.


Puss på er

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Instagram

Twitter Updates

Om mig

Mitt foto
Tjej från Stockholm som jobbar som au pair utanför London. Jag tar hand om två gulliga barn, K som är 4 år och B som är 6 år.